Червоний промінь

Незабутні акварелі Лариси Єрмак-Долгової

В Запорізькому обласному художньому музеї останні дні демонструється персональна виставка відомої запорізької художниці Лариси Єрмак-Долгової. Під час екскурсії до музею експозицію переглянули журналісти з окупованих і прифронтових територій області і місцеві медійники, які постійно відвідують Центр журналістської солідарності Запоріжжя. З творчістю Лариси Єрмак-Долгової їх ознайомила старша наукова співробітниця музею Ольга Дворна.
На виставці представлені 145 робіт художниці. Після закінчення Суздальського художнього училища Лариса Єрмак-Долгова певний час працювала художником-реставратором на острові Хортиця. Останні понад 20 років вона створює картини в техніці акварель. Як зазначила Ольга Дворна, основою для акварельного живопису є якісний папір. Зазвичай його попередньо змочують водою для досягнення особливої розмитої форми мазка. Також аквареллю часто малюють
“по сухому” для створення більш чітких і акуратних ліній.
– Картини Лариси Єрмак-Долгової добре відомі не тільки в Україні, але й за її межами, – сказала Ольга Дворна. – Художниця з 2014 року активно бере участь у пленерах. На виставці представлені роботи, створені в Туреччині, Греції, Італії. Вони вражають технікою малювання – мокрим по мокрому, що придає їм незвичайної повітряної легкості.
Приковують погляд картини з видами Хортиці, написані до зруйнування греблі Каховської ГЕС. Таким легендарний острів ми вже не побачимо.
Надзвичайно цінними для нащадків стануть дві картини: “Кардіограма війни”, на якій зображений понівечений ворожою ракетою будинок на проспекті Соборному у Запоріжжі, і “Наша весна” – трагічне свідоцтво російського злочину в Маріуполі.
В експозиції виставки чимало картин квіткової тематики. Деякі з них несуть відбиток воєнного часу, зокрема, акварелі квітучої бавовни. І все ж переважна більшість квіткових композицій зачаровує своєю природною красою і майстерністю автора, що вселяє надію на мирне життя.
Ніна Деркач